اگر جاروبرقی شما مکش خود را از دست داده ، دیگر خاک را جمع نکرده یا کار خود را به طور کامل متوقف کرده است ، چند کار ساده را می توانید در خانه انجام دهید که ممکن است آن را زنده کند. در ادامه به انواع مشکلات رایج و تعمیر جاروبرقی پرداخته شده است.

چرا مکش جاروبرقی کم  می شود؟

در هنگام خرید جاروبرقی توجه به قدرت موتور و مکش جاروبرقی از نکاتی است که به آن توجه ویژه ای می شود. مکش بالا از مزیت هایی است که یک جاروبرقی می تواند داشته باشد. اما گاهی اوقات ممکن است پس از مدتی استفاده از دستگاه احساس کنید که دستگاه شما دیگر مکش سابق را ندارد.

هنگامی که جاروبرقی ها مکش خود را از دست می دهند ، معمولاً به تعدادی از مشکلات رایج برمی گردد: یک نوار برس پیچیده ، فیلترهای مسدود شده ، یک ظرف گرد و غبار سرریز شده یا راه های هوایی مسدود شده. رفع این موارد می تواند قدرت تمیز کردن وسایل نقلیه شما را فوراً و به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

این راهنما راه حل های سریع را امتحان کنید اگر جاروبرقی شما مکش خود را از دست داده است. با توجه به نقل قول هایی که برای کارهای تعمیر ساده از کدام دریافت کردیم ، پیروی از این نکات ساده تعمیر و نگهداری می تواند تا 80 پوند در تعمیر شما صرفه جویی کند؟ در ژوئن 2018 به معامله گران اعتماد کنید و به طور بالقوه در هزینه جاروبرقی جدید نیز صرفه جویی کنید.

راهنمایی های گام به گام تعمیر و نگهداری را بخوانید تا احساس خلاء و نظافت کنید ، مثل اینکه دوباره کاملاً جدید است. اگر فکر می کنید جاروبرقی شما قابل تعمیر نیست ، مطمئن شوید که آن را با جارو برقی Best Buy جایگزین کرده اید. گام به گام: نحوه نگهداری از جاروبرقی خود این پنجره مودال است.

مشکلی پیش بینی نشده پیش آمد ، به زودی دوباره بررسی کنید و دوباره امتحان کنید کد خطا: MEDIA_ERR_UNKNOWN شناسه جلسه: 2021-09-25: 2625f73dc26e8bfb2d62c192 شناسه عنصر پخش کننده: vjs_video_3 OK Close Modal Dialog سر جارو برقی را تمیز کرده و سر و گرده کف جارو برقی را تمیز کنید و سر کف را بررسی کنید: بدون نوار برس - اگر ابزار کف شما دارای یک نوار برس نخ ریسی نیست ، مسیرهای هوا و هر گونه مویی را که در اطراف لبه ابزار قرار دارد بررسی کنید. موها ، کرک و گرد و غبار گاهی اوقات در اینجا گیر کرده و راه تنفسی را مسدود می کند.

هرگونه آوار را بردارید تا راه هوایی پاک شود. برس برس - اگر سر کف شما دارای نوار برس است و روی آن مو و الیاف پوشیده شده است ، این امر بر میزان جذب گرد و غبار ، خاک و موهای حیوانات خانگی تأثیر می گذارد. اگر موهای بلندتری دارید ، این می تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد ، بنابراین ارزش دارد که به طور منظم به این موضوع توجه کنید تا از گرفتگی موها جلوگیری شود.

بسته به مدل ، شما یا باید موهای برس را با دقت برش داده و موها را با دستان خود بیرون بکشید ، یا اگر جاروبرقی شما دارای یک نوار برس قابل جابجایی است ، آن را بیرون آورده و سپس موها و کرک ها را بریده و بکشید. قبل از وارد کردن مجدد خاموش است هنگام خرید جاروبرقی جدید ، ارزش بررسی میله های برس قابل جابجایی را دارید ، زیرا این ویژگی تمیز کردن آن را بسیار آسان می کند.

اگر نمی خواهید با خاک آلوده تماس داشته باشید ، می توانید دستکش یکبار مصرف بپوشید. فیلترهای جاروبرقی خود را تمیز کنید یکی از شایع ترین دلایل از دست دادن مکش یا قطع شدن متناوب موتور ، مسدود شدن فیلترها است. تقریباً بر روی هر جاروبرقی دو فیلتر وجود دارد: فیلتر موتور - معمولاً در قسمت پشتی نزدیک محل خروجی خروجی از خلاء وجود دارد. فیلتر آلرژن - معمولاً به ظرف یا کیسه گرد و غبار نزدیکتر است. شما باید این دو فیلتر را به طور منظم و معمولاً حداقل یک بار در ماه تمیز کنید.

 راهنمای دفترچه راهنمای خود را در مورد محل فیلترها و نحوه تمیز کردن آنها بررسی کنید ، زیرا ممکن است بر اساس مدل متفاوت باشد. انواع متداول عبارتند از: فیلتر خود تمیز کننده - معمولاً باید به سادگی یک صفحه را بچرخانید تا خاک از این فیلترها پاک شود. فیلتر قابل شستشو - فیلترها را در زیر شیر آب برداشته و اجرا کنید ، یا در صورت اجازه توسط سازنده ، با ماشین لباسشویی بشویید.

بگذارید به طور طبیعی خشک شود ، ایده آل به مدت 24 ساعت یا تا زمانی که کاملاً خشک شود ، قبل از اینکه دوباره آن را در جاروبرقی قرار دهید. فیلتر قابل تعویض - برخی از فیلترها باید به صورت دوره ای تعویض شوند تا عملکرد دستگاه شما حفظ شود. به طور مرتب کیسه را تعویض کنید یا ظرف گرد و غبار را خالی کنید اگر محل کار شما پر از گرد و غبار باشد ، بر قدرت تمیز کردن تأثیر می گذارد.

 جاروبرقی ها را وقتی خالی می شوند و دوباره وقتی مقداری گرد و غبار و زباله در آنها وجود دارد ، آزمایش می کنیم تا ببینیم آیا چند بار از آنها استفاده می کنید یا خیر. تقریباً در همه موارد زمانی که کیسه یا ظرف پر از گرد و غبار باشد ، مکش کاهش می یابد ، گاهی اوقات تا 30. جاروبرقی های بدون کیسه در حالت ایده آل ، پس از هربار استفاده ، خالی کنید - مخصوصاً اگر ظرفیت گرد و غبار کمتر از یک لیتر باشد (معمولاً در جاروبرقی های بی سیم). بررسی کنید که خط حداکثر پر شدن در قوطی کجاست - شاید از یافتن آن در حدود یک سوم راه بالا تعجب کنید. بنابراین وقتی محفظه گرد و خاک شما کاملاً پر به نظر می رسد ، تقریباً به زودی خالی می شود.

جاروبرقی های بسته بندی شده هزینه های کیسه جایگزین می تواند افزایش یابد ، بنابراین شما می خواهید حداکثر استفاده را از هر کیسه گرد و غبار در یک مدل کیسه ای ببرید. اما اگر متوجه شدید سطح مکش در حال کاهش است ، کیسه را بررسی کنید. در صورت پر شدن ، تغییر آن به دستگاه تازه می تواند به بازسازی سریع مکش کمک کند.

برای جلوگیری از خالی کردن مداوم دستگاه خود ، از بررسی جاروبرقی ما برای انتخاب مدلی استفاده کنید که با شروع به پر شدن از گرد و غبار ، مکش زیادی از دست نمی دهد. شلنگ و لوله تمیزکننده را از نظر انسداد بررسی کنید اگر هیچ یک از موارد فوق عملکرد جاروبرقی شما را بهبود نداد ، ارزش بررسی کامل شلنگ جاروبرقی و / یا چوب تمیزکننده را در صورت وجود هرگونه مانع دارد. جوراب های سرگردان ، توده های مو و کرک یا زباله هایی مانند درب بطری ممکن است ناخواسته مکیده شده و در جایی قرار گرفته باشند. با استفاده از مشعل به داخل آن نگاه کنید

لوله ، و در صورت امکان آن را از سر کف و بدنه خلاء جدا کنید تا ببینید آیا می توانید مانع را تشخیص دهید. سایر مشکلات رایج جاروبرقی و نحوه رفع آنها نحوه تعمیر کمربند جاروبرقی شکسته اگر جاروبرقی ایستاده دارید و نوار برس چرخان کار نمی کند ، حتی پس از پاک کردن موهای زائد و زباله ، ممکن است کمربند جاروبرقی (که نوار قلم مو را در برخی از مدل ها می چرخاند) خراب شده است. خبر خوب این است که تعویض کمربند نسبتاً آسان است: تسمه تعویض را از تأمین کننده مجاز سفارش دهید. برای از بین بردن نوار برس ، پنل پایینی روی سر کف را باز کنید. تسمه جاروبرقی قدیمی را از نوار قلم مو و قرقره محرک ، که نزدیک چرخهای عقب جاروبرقی است ، بردارید.

 کمربند جدید را در جای خود قرار دهید و پنل را مجدداً پیچ کنید تا نوار برس در جای خود ثابت بماند. کمربند جاروبرقی جایگزین فقط چند پوند هزینه دارد و نصب آن نمی تواند بسیار ساده تر باشد. بنابراین ارزش دارد که قبل از بستن جاروبرقی ، کمربند خود را خراب کنید. مراقبت از باتری های جارو شارژی اگر در جارو برقی شارژی دارید ، مراقبت روزمره از اهمیت بیشتری برخوردار است.

اینها به طور کلی دارای ظرفیت های کمی هستند و اگر به خالی کردن قوطی و تمیز کردن نوار قلم مو / فیلترها ادامه ندهید ، می توانند به سرعت مسدود شوند. اگر می خواهید جاروبرقی شما دوام بیاورد ، باید از باتری نیز مراقبت کنید. اکثر جاروبرقی های بی سیم از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند که ویژگی های بسیار متفاوتی با باتری های قدیمی دارند.

 بسیاری از تولیدکنندگان فقط باتری محصولات بی سیم را به مدت یک سال تضمین می کنند ، بنابراین مهم است که از دستگاه خود مراقبت کنید تا جارو شارژی خود را آنطور که باید کار کند. در اینجا چند نکته مهم برای مراقبت از باتری جارو شارژی وجود دارد. در جای خنک نگهداری کنید. دمای گرم می تواند مضر باشد ، بنابراین از تابش طولانی مدت نور خورشید ، به ویژه هنگامی که در حال شارژ است ، اجتناب کنید. می توانید آن را شارژ بگذارید. بر خلاف باتری های نیکل قدیمی ، مجبور نیستید جاروبرقی خود را با لیتیوم یون از برق جدا کنید وقتی به 100 درصد برسد.

یک باتری لیتیوم یونی می داند که چه زمانی شارژ کامل دارد و قدرت کشیدن را متوقف می کند. سعی کنید باتری خود را به طور کامل خالی نکنید. برخلاف باتری های قدیمی که از تخلیه عمیق و شارژ مجدد سود می بردند ، باتری های لیتیوم یونی در صورت تخلیه منظم به طور کامل بیشتر آسیب می بینند. سامسونگ پیشنهاد می کند سعی کنید اجازه ندهید باتری شما به زیر 20 درصد شارژ برسد.

کمی و اغلب موثرترین راه برای سالم نگه داشتن باتری لیتیوم یون شما است ، نه تخلیه عمیق معمولی. اینها می توانند باعث ایجاد ترکهای کوچکی در باتری شده و از کارایی آن بکاهند. برخی از مدلها دارای باتری قابل تعویض هستند و برخی دیگر مانند دیسون در صورت فرسودگی قابل تعویض هستند. هر دو گزینه معمولاً بسیار گران هستند.

برای مقایسه مدلها و یافتن بهترینها ، بررسیهای خلاء بی سیم ما را مشاهده کنید. مراقبت از جاروبرقی بهترین راه برای جلوگیری از بروز خطا در جاروبرقی و تمیز نگه داشتن آن و همچنین زمانی که اولین بار آن را از جعبه بیرون آوردید ، از طریق تعمیر و نگهداری منظم انجام می شود. رعایت این سه شغل تفاوت زیادی در طول عمر و کارایی جاروبرقی شما ایجاد می کند: فیلترها را مرتباً تمیز نکنید کیسه یا ظرف گرد و غبار را بیش از حد پر نکنید ، نوار برس را عاری از مو و فیبر نگه دارید اگر هیچ یک از مراحل بالا مشکل برطرف شد ، درگاه تماس بعدی شما باید سازنده باشد. بسیاری از تولیدکنندگان از جمله Miele و Dyson مراکز خدمات خود را دارند که مشکل را با دستگاه شما تشخیص داده و برطرف می کنند.

 برخی از آنها راهنمای نگهداری ویدئو را در وب سایت خود نیز دارند. اگر جاروبرقی شما خارج از ضمانت است ، کدام؟ معامله گران مورد اعتماد بهترین گزینه بعدی شما خواهند بود. شما قادر خواهید بود که کدام را پیدا کنید؟ تعمیر کننده جارو برقی در منطقه شما توصیه می شود که به تشخیص و رفع عیب دستگاه شما کمک می کند. اگر محصول شما زودتر از آنچه باید خراب شد ، به راهنمای ما در بازگشت کالاهای معیوب مراجعه کنید تا در مورد نحوه بازگرداندن پول خود راهنمایی کنید.

یکی از رایج ترین تماس ها از افرادی که به دنبال “ تعمیر ظرفشویی ” خود هستند ، مواردی است که ماشین ظرفشویی تخلیه نمی شود یا بیش از حد پر می شود یا هر دو! حتی اگر سیستم تخلیه در این نوع دستگاه ها به منظور جلوگیری از این مسئله پیچیده باشد ، اما گاهی اوقات یک قطعه غذا یا یک چیز دیگر پس از عبور از فیلتر می تواند در شیلنگ تخلیه گیر کند. خوشبختانه ، در این مورد تعمیر ظرفشویی آسان است. ممکن است شلنگ نیز پیچ خورده باشد.